torsdag 16. oktober 2008

Nynorsk er "kjempe"gøy!



Dette utsagnet er det nok ikke mange som med hånda på hjertet kan si seg enig i og jeg er heller ikke blant dem. Likevel er det mange som er overdrevet negative til nynorsk og bruker mye tid og energi på å fortelle om hvor dårlig, kjedelig og unødvendig nynorsk er. Jeg kan nok si meg enig at nynorsk ikke er det mest spennende faget vi har på skolen og til tider kan det virke helt fullstendig unødvendig, men likevel gidder jeg ikke å bruke energi på å klage på det. Det er et fag vi må i gjennom og det gjelder å gjøre det beste ut av det, selv hvor kjedelig det er!


For min del har veien til gode karakterer i nynorsk vært å lære meg det mest grunnleggende av grammatikk og deretter bruke ordboka mye, og da mener jeg virkelig mye! Nynorsk ligger jo ikke akkurat naturlig for oss!


-Emil
Bildet er hentet fra(16/10-08): http://www.flickr.com/

Ingen kommentarer: